Zapalovací modul

20.11.2009 14:02

Hyundai Lantra DOHC 16V, 1.6 GLS

Motor nemá dostatečný výkon.

DTC (Diagnostic Trouble Code): žádné.

Je slyšet, že motor nejde na všechny válce. Po demontáži svíček a změření odporů zapalovacích kabelů (na třetím válci vadný) bylo rozhodnuto o výměně svíček a kabelů.

Chod motoru se zlepšil – je pravidelný, ale těžko se rozbíhá do vyšších otáček. Kontrolou jiskry u jednotlivých válců, vytahováním zapalovacích kabelů na výstupu ze zapalovacího transformátoru, bylo zjištěno, že motor pracuje jen na 2 válce – 2. a 3. válec nepálí. Sekundární odpor této poloviny trafa je 18,4 kiloohmů. Druhá polovina má elektrický opor 12,4 kiloohmů. Napájecí napětí zapalovacích cívek je 12V. Při vypnutém zapalování je stejný pin ukostřený. Ostatní dva jsou propojeny s řídící jednotkou motoru. Silně zkorodovaný je vývod ke svíčce 3. válce.

Byla provedena výměna zapalovacího modulu a zapalovacích kabelů. Motor běží normálně, snadno akceleruje, ve volnoběhu běží pravidelně, otáčky nekolísají.

 

 

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode