Nevhodný olej

19.11.2009 13:26

Hyundai Accent

Po ohřátí motoru jsou příliš vysoké otáčky volnoběhu (přes 2 000 ot/min) a kolísají. Již vyzkoušeno: výměna ovladače volnoběžných otáček ISA, výměna snímače hmoty nasávaného vzduchu. Když je motor studený, běží pravidelně a všechna data jsou v pořádku. Po ohřátí motoru a projetí vozidla na silnici se náhle zvýší otáčky motoru a začnou kolísat. Pak odečteno z aktuálních dat toto: 11. snímač O2 – mění se ostře z 19 mV na 820 mV (skokový průběh), 12. MASS (snímač hmoty nasávaného vzduchu) 1679 mV – má být 900-1050 mV, 14. TPS (snímač polohy škrtící klapky) 9°, 21. COOLANT TEMPERATURE (teplota chladící kapaliny) 95,4 °C, 22. RPM (otáčky motoru) 1440 až 2 550 – mění se, 26. STATUS IDLE (stav volnoběhu) je ON, 41. INJECTION (vstřikovač) - 4,1 až 8,7 mS – mění se, 44. předstih 12°až 15°, 56. MASS (váha) 40 kG/h. 

Po delším bádání bylo majitelem vozidla sděleno, že potíže nastaly po výměně oleje v motoru. Byl použit plně syntetický olej, který je poměrně řídký. Motor je vybavený hydraulickými zdvihátky ventilů. Po ohřátí motoru nebyl ve zdvihátkách dostatečný tlak oleje a ventily neměly správný zdvih - nesprávná dodávka směsi paliva a vzduchu do válců.

Po návratu na předepsaný olej se všechny hodnoty upravily a motor pracuje normálně.

 

 

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode