Hyundai Lantra
Motor je DOHC (dvě rozvodové hřídele v hlavě motoru). Objem válců 1.8 l.
Motor má nepravidelný chod při volnoběhu. Majitel vozidla vyměnil nové svíčky a zapalovací kabely. Motor byl diagnostikován v jiné opravně, kde bylo řečeno, že problém způsobuje potenciometr škrtící klapky a že bude nutné s výměnou škrtící klapky současně vyměnit i řídící jednotku motoru.
U nás byla provedena kompletní diagnostika. DTC: žádné. Current (aktuální) data v pořádku. Kompresní tlaky u všech válců v pořádku.
Nejde nastavit předepsaná hodnota předstihu (u tohoto motoru je možné mechanické nastavení základního předstihu zážehu). Předstih je příliš velký a nejde seřídit. Pravděpodobně špatně nastavený rozvod časování ventilů.
Po opravě rozvodu časování ventilů lze správně nastavit předstih zapalování a volnoběžné otáčky motoru.