Těsnění pod karburátorem

20.11.2009 13:33

Hyundai Pony, řízený karburátor ( lambda sonda, mechanické palivové čerpadlo na hlavě motoru)

Motor u tohoto vozidla je vybaven řízeným karburátorem, který řídí lambda sonda umístěná před katalyzátorem výfukových plynů. Ve voze není diagnostická zásuvka.

Auto bylo přitaženo nepojízdné s tím, že nejde nastartovat. Dle zákazníka se závada začala projevovat zvýšenou spotřebou paliva a v poslední době už vozidlo jelo pouze na plný plyn. Sám se pokusil o opravu a měnil vše možné co měl doma ze stejného havarovaného vozu včetně karburátoru a řídící jednotky motoru.

V naší opravně bylo nejdříve přezkoušeno zapalování – jiskra v pořádku. Po nalití benzínu přímo do směšovací komory karburátoru motor na chvilku naskočil. Karburátor byl demontován a rozložený, ale nebyla zjištěna žádná zjevná závada. Při kontrole předehřívací destičky, vložené mezi karburátor a sací potrubí, bylo objeveno vadné těsnění pod destičkou – část těsnění chyběla. Po zhotovení nového těsnění a namontování karburátoru zpět na motor bylo možné motor nastartovat.

Při kontrole výfukových plynů bylo naměřeno velmi vysoké procento objemu CO (oxidu uhelnatého) při volnoběhu: 9,99 % a při zvýšených otáčkách 5,31 %. Vadná lambda sonda – napětí stále 0,95 mV.

Bude nutné ještě vyměnit lambda sondu.

 

 

 

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode